Επιθυμείτε να μοιραστείτε τις αθλητικές σας εμπειρίες σας με άλλους; Στείλτε μας τα σχόλια και τις φωτογραφίες σας προς δημοσίευση!

Αέθλιος 2012 Επιστολή διαμαρτυρίας
21 Μαίου 2012

Του Χρήστου Μαυρίκιου.


ΑΡΘΡΟ 30

Κατά τη διάρκεια του Αγώνα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ. Οι συνοδοί δε έχουν δικαίωμα να προσφέρουν βοήθεια στους Αθλητές ΜΟΝΟ στα δεκαεννέα (19) Σημεία Ανεφοδιασμού. Η παράβαση του άρθρου αυτού του Κανονισμού από μέρους του συνοδού, επιφέρει τον αποκλεισμό του Αθλητή μετά από απόφαση του υπευθύνου της Οργανωτικής Επιτροπής, στο πλησιέστερο σημείο που έλαβε χώρα η παράβαση.

ΑΡΘΡΟ 31

Κατά μήκος των ασφαλτοστρωμένων τμημάτων της διαδρομής, για λόγους ασφαλείας και προστασίας των δρομέων, η κυκλοφορία των οχημάτων των συνοδών πρέπει να γίνεται ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ. Στα τμήματα με χωματόδρομους ή μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η κυκλοφορία των ανωτέρω οχημάτων, τα οποία πρέπει να ακολουθούν την επιτρεπόμενη παρακαμπτήριο πορεία. Στον κάθε οδηγό θα δοθεί ενημερωτικό έντυπο στη διάρκεια του briefing πριν τον Αγώνα.

ΑΡΘΡΟ 32

Οι συνοδοί δεν πρέπει να κινούνται με την ταχύτητα του Αθλητή. Αυτό θεωρείται ως παράτυπη βοήθεια.

ΑΡΘΡΟ 33

Η παραβίαση των Κανονισμών του Αγώνα από τους συνοδούς επιφέρει τον αποκλεισμό του Αθλητή που υποστηρίζουν.

Πηγή: http://www.aethlios.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=24&Itemid=21&lang=el


Αναμένω με αγωνία την επίσημη γραπτή απάντηση από την πλευρά της διοργάνωσης στην ένσταση μου για παραβίαση των κανονισμών εξωτερικής βοήθειας. Μέλος της επιτροπής επικοινώνησε μαζί μου τηλεφωνικά λίγες ώρες πριν τις απονομές και μου ζήτησε να αποσύρω την ένσταση. Αρνήθηκα και τον ενημέρωσα ότι δεν θα παραβρεθώ στις απονομές ως ένδειξη διαμαρτυρίας για συμπεριφορές που επιχειρείται να κουκουλωθούν. Με ενημέρωσε ότι έχουν προετοιμαστεί και για το ενδεχόμενο αυτό και ότι η επιτροπή του αγώνα, μαζί με την αλυτάρχη, το πλήρωμα του οχήματος στο οποίο προέβηκα σε διαμαρτυρία συσκέφτηκαν και αφού συμβουλεύτηκαν την I.U.A (!) αποφάσισαν ότι ναι μεν υπήρξε παρουσία του οχήματος υποστήριξης αθλητή σε σημείο που απαγορεύεται αλλά αυτό δεν τον βοηθούσε (!). Στη συνέχεια τον ρώτησα γιατί οι κριτές δεν έλεγχαν το συγκεκριμένο όχημα όταν έμπαινε στα χωμάτινα τμήματα της διαδρομής, όπου σύμφωνα με τους κανονισμούς απαγορεύεται και μου απάντησε ότι δεν το έκαναν διότι δεν έφερε διακριτικά οχήματος υποστήριξης. Ωραία! Ένα όχημα χωρίς διακριτικά οχήματος υποστήριξης , το οποίο το πιθανότερο είναι να μην έχει δηλωθεί καν για όχημα υποστήριξης περιφέρεται παρέχοντας υποστήριξη σε σημεία στα οποία απαγορεύεται
ούτως ή άλλως η υποστήριξη. Επί 150 km παρακολουθώ το γεγονός αλλά η επιτροπή κρίνει ότι ο αθλητής δεν βοηθείται. Δηλαδή σύμφωνα με την επιτροπή ο αθλητής που σε κομμάτια της διαδρομής που κρατάνε 10 και 20 km προκειμένου να είναι συνεπής με τους κανονισμούς, πρέπει να σταματήσει στον προηγούμενο σταθμό, να χάσει χρόνο εφοδιάζοντας το σακίδιο του και να κουβαλήσει επιπλέον 2-2.5 κιλά, αγωνίζεται με τους ίδιους όρους με κάποιον που έχει πρόσβαση σε όχημα υποστήριξης ανά πάσα στιγμή. Σε παρόμοιες παραβάσεις διεθνώς εφαρμόζονται ποινές σε χρόνο (π.χ στο utmb είναι μια ώρα η ποινή) ή και ακύρωσης του αθλητή ( έχει συμβεί και σε ελληνίδα μαραθωνοδρόμο).

Αντιλαμβάνομαι ότι ο καθένας μπορεί να αμφισβητήσει αν επί 150 km βλέπω καλά, ακούω καλά ή κάνω σωστά απλές αριθμητικές πράξεις αυτό όμως που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει είναι ότι άνθρωποι της διοργάνωσης στο χωματόδρομο, στο ποτάμι, γύρισαν πίσω το συγκεκριμένο όχημα. Συνεπώς Βλ. Άρθρο31 και 33 στην καλύτερη! Ρωτάω όμως. Τις είδους βοήθεια χρειαζόταν ο αθλητής στο ποτάμι; Βοήθεια τροφοδοσίας; Αμέσως μετά το ποτάμι έχει επίσημο σταθμό πάνω στην άσφαλτο. Βοήθεια εξοπλισμού; Αμέσως μετά το ποτάμι έχει επίσημο σταθμό πάνω στην άσφαλτο, το ξανάπαμε. Βοήθεια ψυχολογική;

Πόσο κοντόφθαλμα σκέφτονται κάποιοι! Ποιος προέτρεψε και ποιος επέτρεψε όχημα με γυναίκα και παιδί μέσα στα βουνά, μέσα στη νύχτα, να επιλέξει όχι την ασφάλτινη προσέγγιση του σταθμού αλλά αυτή που περνάει μέσα από το ποτάμι! Για ποιο λόγο; Η δεύτερη κοίτη του ποταμού σε μερικά σημεία όταν πέρασα είχε νερό μέχρι τη μέση της κνήμης μου αλλά ούτως ή άλλως με τις βροχοπτώσεις της προηγούμενης μέρας κανείς δεν ξέρει , είμαστε σίγουροι ότι ένα απλό οικογενειακό suv θα περνούσε χωρίς θέμα;

Χάρη σας έκανα που έκανα φασαρία στο ποτάμι και αναγκαστήκατε να τους γυρίσετε πίσω διότι αν κολλούσε με το βάρος που έχει ένα τέτοιο όχημα ακόμα θα προσπαθούσατε να το ξεκολλήσετε ανάμεσα σε αθλητές που θα προσπαθούσαν να περάσουν απέναντι. Θα σας κάνω άλλη μια χάρη . Θα σας πω ποια θα ήταν η σοβαρή αντιμετώπιση του θέματος. Να καταγράψει η επιτροπή τις παραβάσεις και να επιβάλλει ποινή μιας ώρας. Με ποινή μιας ώρας η σειρά κατάταξης στα τελικά αποτελέσματα δεν αλλάζει. Ο πρώτος παραμένει πρώτος και δεν μπορεί να του προσάψει κανείς τίποτα αφού έχει ήδη τιμωρηθεί. Εντάξει είμαι λιγότερο αυστηρός από τους κανονισμούς σας αλλά έτσι θα είχατε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Οι κανονισμοί θα είχαν εφαρμοστεί έστω και με ελαστικότητα, οι ποινές θα είχαν επιβληθεί και εγώ… θα το είχα βουλώσει. Αναμένω λοιπόν να μου κοινοποιηθεί γραπτώς η απάντηση στην ένσταση μου. Ποιος αποφάσισε, τι αποφάσισε και με ποιο σκεπτικό. Είναι το λιγότερο που μπορώ να απαιτήσω σε αγώνα που πλήρωσα συμμετοχή 180 ευρώ.

Θέλω να σχολιαστεί επίσης εκ μέρους της διοργάνωσης η «χάρη» που μου έκανε το συγκεκριμένο όχημα υποστήριξης . Να ενημερώσει δηλαδή τη διοργάνωση ότι χάθηκα. Είναι γνωστό ότι το συγκεκριμένο όχημα αποτελεί τον μοναδικό επιτόπιο αυτόπτη μάρτυρα της λανθασμένης αλλαγής της πορείας μου. Οι ισχυρισμοί ότι δεν με ενημέρωσε προσωπικά επιτόπου διότι αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς (!) και για αυτό το λόγο το έκανε στον επόμενο σταθμό αποτελούν φαιδρότητες. Έλεος! Και γιατί ενημέρωσε τον σταθμό που ήταν 10km μετά και όχι τον αμέσως προηγούμενο που ήταν 400 μέτρα
πίσω; Τέτοιος κανονισμός δεν υπάρχει. Ισχύει το ακριβώς αντίθετο και μάλιστα στο utmb υπάρχει και ποινή για τους παραβάτες. Είμαστε υποχρεωμένοι να βοηθάμε τους αθλητές που βρίσκονται σε ανάγκη και ο αθλητής που έχει βγει εκτός διαδρομής είτε το γνωρίζει είτε όχι είναι σε τέτοια κατάσταση. Εγώ έκανα 9 ασφάλτινα ανηφορικά χιλιόμετρα κάποιος άλλος θα μπορούσε να είχε χαθεί εντελώς ή τραυματιστεί από αυτή του την επιλογή. Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα ενεργούσαν με παρόμοιο τρόπο αν δεν ήμουν εκείνη τη στιγμή εγώ πρώτος και κάποιος άλλος δεύτερος, αν δεν είχε προηγηθεί πριν από μερικά λεπτά το σκηνικό στο ποτάμι, ή αν στη θέση μου βρισκόταν κάποιο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο.

Μετά λόγου γνώσεως,

Χρήστος Μαυρίκιος.